Naprawy Macbooków w serwisie autoryzowanym

Każdy kto posiadał flagowy laptop firmy Apple wie, że jest to urządzenie warte swojej ceny. Piękne opływowe kształty, cienka obudowa, szybkość i wydajność to główne cechy tych urządzeń. Niestety  taki pakiet pozytywnych właściwości ma wpływ także na cenę urządzenia, która nie jest zbyt mała i dla wielu stanowi zbyt dużą barierę przy jego zakupie. Na szczęście jakość, jaką otrzymuje się za tą cenę jest na naprawdę wysokim poziomie.

Serwisowanie Macbooka przez Apple

serwis macbookUżytkownicy, którzy zdecydowali się na zakup tego laptopa doskonale zdają sobie sprawę z tego, że przez cały okres eksploatacji będą z niego zadowoleni. Jak to jednak z urządzeniami elektronicznymi bywa, niekiedy coś się zepsuje pomimo zastosowania najwyższej jakości materiałów. W takich przypadkach można liczyć na sprawny serwis Macbook, który zapewnia w okresie gwarancji bezpłatną naprawę usterek pojawiających się w tym okresie. Producent laptopów rozumie frustracje użytkowników w momencie wystąpienia awarii i  dlatego stara się, aby serwis przebiegał możliwie najszybciej i w jak najmniejszym stopniu obciążał użytkownika. W Apple jest to zbudowane w taki sposób, że nie trzeba, choć można, przynosić laptopów do punktów obsługi klienta, tylko wystarczy zadzwonić, lub wysłać wiadomość e-mail, podając miejsce składowania popsutego urządzenia i opis usterek jakie w nim wystąpiły. Zaraz po przyjęciu zgłoszenia jest umawiany kurier, którego zadaniem jest odebranie laptopa od klienta i dostarczenie go do autoryzowanego punktu serwisowego. W tych punktach jest zawsze zapewniona wystarczająca liczba serwisantów, aby w miarę szybki sposób dokonać naprawy wszystkich zleceń. Serwis autoryzowany posiada dostęp do wszystkich części zamiennych Macbooka, dlatego nie czeka się na zamówienie i dostarczenie części do serwisu jak w przypadku innych punktów naprawy. Po dokonanej naprawie wysyła się wszystko z powrotem do klienta. Nieraz w celu dokonania naprawy trzeba niestety usunąć wszystkie zgromadzone na dysku dane. Jest to bardzo kłopotliwe, szczególnie w przypadku cennych informacji, jednak niestety konieczne, dlatego serwisy zawsze zalecają dokonanie kopii danych z komputera na bieżąco.

Przez okres gwarancji większość usterek jest naprawiana bezpłatnie, z wyjątkiem tych powstałych z winy użytkownika systemu. W takim przypadku to użytkownik będzie ponosił koszty naprawy. Po okresie gwarancji również można korzystać z serwisu autoryzowanego na podobnych zasadach, jednak tym razem trzeba będzie za każdą naprawę zapłacić z własnej kieszeni.