Naścienny drążek do podciągania

Kiedy zaczynamy ćwiczyć zdarza się, że nie mamy możliwości, aby wybrać się do profesjonalnej siłowni lub skorzystać z pomocy trenera personalnego. Podciąganie na drążku jest jednym z podstawowych ćwiczeń, które możemy wykonać w domowym zaciszu. Nie zajmuje on dużo miejsca, a jego montaż jest prosty i szybki.

Jaki wybrać drążek do podciągania?

drążki do podciągania na ścianęJest to jeden z najprostszych i najpopularniejszych sprzętów treningowych. Stosuje się go na siłowniach, na salach gimnastycznych oraz w domu. Jego kształt jest prosty lub wygięty. Jakie są zalety podciągania? Przede wszystkim wzmocnimy mięśnie naszych rąk i pleców. Jest pomocny w kształtowaniu sportowej sylwetki. Drążek nie zajmuje za dużo miejsca, a jego koszt nie jest wygórowany. Wybór takiego typu sprzętu jest bardzo duży. Poszczególne rodzaje drążków różnią się sposobem montażu oraz kształtem. Drążki do podciągania na ścianę cechują się mocnym i solidnym stelażem, który przykręca się do ściany za pomocą kilku śrub. To zarówno drążki proste jak i wygięte, z uchwytami lub bez nich. Jedną z zalet jest możliwość podciągania się na szeroko rozstawionych rękach, ponieważ nie ogranicza nas tutaj szerokość futryny. Drążek taki montowany jest na stałe przez co jest stabilny. Drążek o prostej konstrukcji bez nakładek jest najprostszym z możliwych wariantów. W tym wypadku do podciągania służy prosta rurka, która nie jest obłożona żadną gumą czy gąbką. Jest to jedna z najtańszych opcji i główną zaletą jest łatwość czyszczenia. W wypadku kiedy zdecydujemy się na ten zakup konieczne może stać się używanie rękawic antypoślizgowych, ponieważ bez nich mogą nam się ześlizgiwać dłonie. Drążek o prostej konstrukcji z nakładkami różni się od poprzednika tym, że dłonie nie ślizgają się po nim. Nakładki, które się na nim znajdują mają jednak swoje mankamenty – dużo ciężej się go czyści. Drążek wygięty ma wygięte zakończenia, na których posiada specjalne nakładki, które ułatwiają utrzymanie pewnego chwytu. Sprawia to, że nadgarstki są mniej obciążone i redukuje wystąpienie kontuzji. Zarówno drążki proste jak i wygięte mogą być wyposażone w dodatkowe uchwyty, które mają różne rozstawienie. Są one bardziej kosztowne i rozbudowane przez co zajmują więcej miejsca. Ich plusem jest jednak większa funkcjonalność.

Ćwiczenia na drążku mogą urozmaicić nasz codzienny trening. Ćwiczyć można na wiele sposobów, a wybór to kwestia indywidualnego podejścia. Zależy od tego co chcemy osiągnąć, a wiec jakie są nasze cele treningowe, ale również od naszych możliwości i preferencji. Ćwiczenia na nim wykonywane pomagają w budowaniu naszej siły. Sam drążek nie zajmuje dużo miejsca, przez co możemy go zamontować we własnym domu.