Obiadowy zestaw porcelany

Podczas tegorocznych wakacji, ze względu na narodziny maluszka nie poszaleliśmy za bardzo i nie wyjechaliśmy nigdzie w dalszą zagraniczną podróż. Pojechaliśmy po prostu na działkę, która znajduje się na wsi pod Sandomierzem. Mieliśmy plan, żeby stamtąd robić wypady w różne ciekawe miejsca, niezbyt długie, aby nie zmęczyć maluszka, ale też na tyle ciekawe, aby nasze wakacje były atrakcyjne dla wszystkich członków rodziny. Okazało się, ze w okolicy jest do zobaczenia bardzo wiele ciekawych rzeczy, często takich, których w ogóle się nie spodziewaliśmy.

Ręcznie robiona porcelana

klasyczna porcelana karolinaOdwiedziliśmy tamtejsze góry, różne zabytkowe miasteczka, a wracając z jednego z takich miasteczek dostrzegliśmy drogowskaz na miasto, które słynęło wciąż słynie z wysokiej jakości porcelany. Ponieważ wiedzieliśmy, że mieście się tam Muzeum porcelany, postanowiliśmy je odwiedzić, tym bardziej, że znajdowało się rzut beretem od miejsca, w którym akurat byliśmy. Musieliśmy trochę czekać na oprowadzanie po muzeum, ale okazało się naprawdę warto. Muzeum było przepiękne i dowiedzieliśmy się w nim dlaczego ręcznie robiona porcelana kosztuje ile kosztuje. Ogrom pracy włożony w każdy porcelanowy zestaw jest wielki, dlatego musi to mieć również odpowiednią cenę. Po wyjściu z muzeum zwiedziliśmy sklepik z porcelaną, który nas kompletnie oczarował. Porcelana w tym sklepiku była przepiękna, chociaż niektóre zestawy osiągały wartość dobrego samochodu, a nawet działki z domkiem. Mi szczególnie spodobała się klasyczna porcelana Karolina, był to zestaw kawowy dla dziesięciu osób. Kobaltowy, zdobiony prawdziwym złotem, kosztował krocie. Postanowiłam jednak, ze sobie taki zestaw kupię, być może nie teraz, ale za jakiś czas. Po wakacjach odkładałam każdy grosz i pod koniec roku udało mi się uzbierać na jedną filiżankę ze spodeczkiem. Oczywiście od razu kupiłam je za pośrednictwem internetu, w przyszłym roku zamierzam uzbierać pieniądze na kolejne części zestawu, to jest moje noworoczne postanowienie. ten zestaw jest naprawdę przepiękny i wart każdej ceny.

Ręcznie robiona porcelana jest dość kosztowna, jednak jej jakość o wiele przewyższa jakość porcelany robionej maszynowo, stąd też wysoka cena takiej porcelany. Jest ona o wiele piękniejsza od porcelany maszynowej, a także o wiele delikatniejsza. Dlatego warto jest sprawić sobie porcelanę ręcznie robioną zamiast tej maszynowej, przyjemność z korzystania z niej jest bowiem o wiele wyższa. Jest to po prostu inwestycja, która jest jak najbardziej warta swej ceny.