Wiele firm funkcjonujących na dzisiejszym rynku staje przed trudnym do pogodzenia zadaniem utrzymania się w czasach drapieżnego konsumpcjonizmu, przy jednoczesnym pokazaniu konsumentom swojej troski o ochronę środowiska naturalnego, czego klienci wymagają od przedsiębiorców, zwłaszcza wśród młodego pokolenia wychowanego w duchu dbania o naszą planetę. Pogodzenie tych dwóch aspektów prowadzenia działalności jest na pierwszy rzut oka trudne, ale przedsiębiorcy coraz lepiej sobie z tym radzą.
Zalety małych toreb reklamowych z papieru
Bardzo modnym tematem z zakresu dbania o środowisko jest ograniczanie ilości plastiku. Programy przyrodnicze często podkreślają szkodliwą rolę tego materiału w oddziaływaniu na naturę, wskutek czego staramy się ograniczać ilość foliówek i torebek plastikowych. Z tego powodu bardzo popularne stały się małe torby reklamowe papierowe z Warszawy, która jak przystało na stolicę, przoduje w zakresie ich wykorzystywania, ale też kreowania trendów na nowo tworzącym się rynku. Torebki papierowe trafiają ostatnio na bardzo urodzajny grunt, ponieważ stanowią najbardziej popularną alternatywę dla toreb plastikowych. Popularność torebek o niewielkich rozmiarach jest szczególnie duża, ponieważ modnym staje się też dbanie o jak najmniejsze marnowanie materiałów potrzebnych do produkcji, a im mniejsza torebka, tym mniej drzew potrzebnych na jej wyprodukowanie. Z punktu widzenia reklamy nie ma to negatywnych konsekwencji, ponieważ nawet na małej powierzchni można bez problemów umieścić swoje logo lub hasło, a małych torebek można kupić lub rozdać więcej niż dużych, dzięki czemu przekaz płynący z zamieszczonych na nich nadrukach trafi do większej liczby odbiorców. Małe torebki mogą też być bardziej zróżnicowane, co skrzętnie wykorzystują specjaliści od marketingu, dzięki czemu w jednym sklepie może być dostępnych kilka wzorów torebek małych, a tylko jeden czy dwa wzory ich większych odpowiedników. Małe torby są też przeznaczone do mniejszych zakupów, więc nie muszą być też tak wytrzymałe, jak większe modele.
Małe torebki reklamowe jako pierwsze zaczęły zastępować popularne foliówki. Obecnie mało który sklep odzieżowy, czy z elektronikę nie ma w swojej ofercie torebek papierowych, chociaż nie są on też rzadkością w placówkach handlowych działających w innych branżach. Budujący jest fakt, że to młodzi ludzie najczęściej sięgają po torby papierowe wiedząc, że proces ich rozkładu jest znacznie krótszy, niż w przypadku torebek plastikowych dzięki czemu ich wpływ na środowisko również jest mniejszy.