Zestawy rozrządu w Renault Megane

Francuska marka Renault wypuściła swego czasu model samochodu, który stał się najpopularniejszym samochodem tej marki w wielu krajach. Powszechnie chwalony Renault Megane tak spodobał się jego użytkownikom, że od momentu jego powstania pojawiło się już wiele wersji tego modelu. Kierowcy cenią go za komfort prowadzenia i wygodne wyposażenie, ale także atrakcyjny wygląd nadwozia, jak na typowego francuza przystało, wzbudza wiele emocji. O takie auto należy jednak odpowiednio dbać.

Nowe rozrządy Renault Megane

nowy rozrząd renault meganeO takich elementach eksploatacyjnych jak klocki hamulcowe, oleje i filtry każdy z nas z reguły pamięta i wymienia je w określonym momencie. Jest jednak jeszcze jeden element, który jest bardzo istotny, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę, z tego, że go także należy okresowo wymienić. Mowa o mechanizmie rozrządu, które w Renault Megane mają określony czas eksploatacji, po którym bezwzględnie należy dokonać wymiany tego zespołu na nowy. Jak określa producent nowy rozrząd Renault Megane należy zastosować po przebiegu od dziewięćdziesięciu do stu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów w zależności od wersji silnikowej, której aktualnie używamy. Wartość tego przebiegu każdy na pewno znajdzie w instrukcji obsługi i radzę się jej trzymać, gdyż mechanizm rozrządu pełni w silniku samochodu bardzo ważną funkcje. Pasek rozrządu napędza układy synchroniczne mechanizmów silnika i w przypadku jego zerwania może dojść do ich wzajemnej kolizji, co w konsekwencji będzie prowadziło do poważnych uszkodzeń silnika i prawdopodobnie jego wymiany. Dlatego nie zwlekajmy i nie przedłużajmy w nieskończoność wymiany, gdyż po przewidywalnym okresie istnieje ryzyko jego pęknięcia w każdej chwili. A zazwyczaj następuje to wtedy gdy się tego nie spodziewamy. Wraz z paskiem powinno się wymieniać także rolki prowadzące oraz pompę wody, które mają podobną trwałość co pasek i wymiana ich w innym okresie byłaby bez sensu i przyniosła dodatkowe koszty z powodu tego, że trzeba będzie cały mechanizm rozbierać na nowo, a nie jest to takie łatwe i szybkie.

Kolejne wymiany mechanizmu rozrządu zależą od producenta części jakiej użyliśmy w samochodzie. Oryginalne paski mają podobne przebiegi co w nowych autach, natomiast zamienniki zależą już od producenta. Warto kupić dobre paski, gdyż oszczędności w tym podzespole są tylko pozorne i szybko mogą odwrócić się w dodatkowe koszty. Aby Renault Megane służył nam długo i przynosił pełną satysfakcje odwiedzajmy od czasu do czasu warsztat, aby przekonać się w jakim stanie jest ten osprzęt.